Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden worden onderstaande termen met de daarnaast genoemde betekenis
gebruikt, tenzij anders is aangegeven.
- Ondernemer: de rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten
aanbiedt, in deze voorwaarden tevens genoemd: BloemCool
- Consument: de natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf
en een overeenkomst op afstand aangaat met BloemCool
- Koper: de natuurlijke- of rechtspersoon, waarmee wij een (koop)overeenkomst hebben
gesloten, ofwel degene die de opdracht gaf en voor wiens rekening zaken worden geleverd.
- Dag: kalenderdag.
- Duurzame gegevensdrager: elk middel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument
of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op
een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen
informatie mogelijk maakt.
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn/haar
herroepingsrecht.
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen een bedenktijd af te zien
van de overeenkomst op afstand.
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door BloemCool
georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het
sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken
voor communicatie op afstand.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemers
Naam aanbieder (wederverkoper): BloemCool
KvK-nummer: 70368899
BTW-id NL858297243B01
Hierna te noemen BloemCool
Naam producent en leverancier: Meinders catering B.V.
KvK-nummer: 34207925
Hierna te noemen Meinders
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op
elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene
voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is,
zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke
wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de
consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het
vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene
voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op
zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal
voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de
algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op
verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen
worden toegezonden.
Artikel 4 – Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt,
wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten
en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het
aanbod door de consument mogelijk te maken. Als BloemCool gebruik maakt van
afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten,
diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod
binden BloemCool niet.
Artikel 5 – Bestelling en minimumafname
- De minimum afname per levering bedraagt 20 euro, inclusief BTW en exclusief
verzendkosten.
Artikel 6 – De overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment
van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde
voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt
BloemCool onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het
aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door BloemCool is bevestigd, kan
de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft BloemCool passende technische
en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en
zorgt hij voor een veilige web omgeving. In geval van elektronische betaling zal BloemCool
daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- BloemCool is bevoegd zich – binnen de wettelijke kaders – op de hoogte te stellen of de
consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren
die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien
BloemCool op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan
te gaan, is hij gerechtigd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering
bijzondere voorwaarden te verbinden.
- Voor een correcte afwikkeling van de bestelling van de consument is het noodzakelijk dat
BloemCool persoonlijke gegevens van de consument opslaat en gebruikt. BloemCool zal
deze gegevens vertrouwelijk behandelen.
- Ten behoeve van bestellingen in de toekomst biedt BloemCool de mogelijkheid aan de
consument om een met wachtwoord beveiligd account aan te maken. Dit is geen verplichting.
Artikel 7 – Uitsluiting van herroepingsrecht
De door BloemCool aangeboden producten waarop onderhavig algemene voorwaarden van
toepassing zijn, kunnen door hun aard niet worden teruggezonden. Om die reden wordt het
herroepingsrecht van de consument uitdrukkelijk uitgesloten door BloemCool.
Artikel 8 – De prijs
De door BloemCool in rekening gebrachte prijs is inclusief BTW en is gelijk aan de prijs van het
betreffende product zoals vermeld op de geldende prijslijst op de website. Er wordt een apart bedrag
per levering in rekening gebracht voor transportkosten, zoals vermeld op de website. Boven een op de
website aangegeven bedrag vervallen de bezorgkosten. BloemCool is bevoegd de prijs volgens de
geldende prijslijst op het moment van aflevering te wijzigen als gevolg van wijziging van het BTWtarief.
Artikel 9 – Productie, transport en levering
- Meinders voldoet aan alle wettelijke eisen omtrent de hygiënecode en voedselveiligheid. Meinders is HACCP gecertificeerd.
- De levering van de bestelde producten geschiedt door Meinders, op een vooraf aan de
consument aangekondigde vaste dag van levering binnen de beschikbare postcodes. De dag van levering wordt door BloemCool aan de consument medegedeeld.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan BloemCool kenbaar heeft
gemaakt.
- Het transport van de producten geschiedt met eigen voertuigen van Meinders of door
Meinders ingeschakelde derden volgens een vast rittenschema. Het rittenschema en
mogelijke veranderingen op het rittenschema worden door Meinders bepaald. Onvoorziene
omstandigheden, bedrijfsstoringen, grondstoftekorten of andere verhinderingen niet door
eigen schuld ontstaan of gevolgen daarvan kunnen de leveringstermijn dientengevolge
verlengen.
- Indien de leveringstermijn met meer dan 5 dagen wordt overschreden en de producten nog
niet bij de consument zijn afgeleverd kunnen BloemCool en de consument de
overeenkomst eenzijdig, zonder rechterlijke tussenkomst, als ontbonden beschouwen.
- Bij levering van de producten heeft de consument te zorgen voor ontvangst van de producten
voor koelopslag. De producten worden beschouwd in goede staat te zijn geleverd na lossing.
Vermiste hoeveelheden of beschadigingen moet op de kopie van de afleveringsbon
aangegeven worden en door de chauffeur ondertekend zijn. Indien op de kopie hierover geen
opmerkingen staan vermeld, worden de producten vermoed in goede staat te zijn geleverd in
de hoeveelheid als aangegeven op de kopie afleveringsbon.
Artikel 10 – Betaling
Voor zover ter zake van de betaling niet uitdrukkelijk een andere regeling is overeengekomen, geldt
dat betaling uitsluitend mogelijk is via de webshop.
Artikel 11 – Klachtenregeling
Aantoonbare klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen per omgaande, maar in ieder
geval binnen uiterlijk 24 uur na levering, volledig en duidelijk omschreven aan BloemCool te worden
gemeld op straffe van verval en een eventueel vorderingsrecht. Voor niet direct aantoonbare klachten
geldt eenzelfde meldingsplicht, met dien verstande dat melding binnen 24 uur na het constateren van
gebreken dient te geschieden op straffe van verval van een eventueel vorderingsrecht. Producten met
door BloemCool erkende klachten en gebreken worden door BloemCool vervangen. In geen
geval zal BloemCool ter zake van erkende klachten en gebreken gehouden zijn tot vergoeding van
schade van welke aard dan ook.
Artikel 12 – Aansprakelijkheid
- Door BloemCool en Meinders wordt iedere aansprakelijkheid voor schade of verlies uitgesloten, tenzij de consument opzet of grove nalatigheid door Meinders of diens verantwoordelijke medewerker
kan aantonen. Alle aansprakelijkheid voor gevolgschade is uitgesloten.
- Schade aan of geheel of gedeeltelijk verlies van te leveren producten komt en blijft voor risico
van de consument reeds vanaf het moment van aankomst van die zaken op de plaats van
aflevering. Indien Meinders producten ter aflevering aan de consument aanbiedt, maar de
consument die zaken om niet aan BloemCool of Meinders toe te rekenen redenen niet
afneemt, komt en blijft schade aan of geheel of gedeeltelijk verlies van die zaken vanaf het
moment van aanbieding eveneens voor risico van de consument.
Artikel 13 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden
betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen van welke aard ook
verband houdende met/voortvloeiende uit tussen ondernemer en de consument aangegane
overeenkomsten worden uitsluitend gebracht voor de daartoe bevoegde rechter in Nederland.